فعالان عرصه تكریم مساجد در جمعه آخر شعبان تجلیل می شوند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا از مركز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام 'حمید آقایی' افزود: طی یك ماه گذشته در مناطق مختلف استان تهران نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار و ائمه جماعات مناطق مختلف با برنامه‌ها و وظایف خود در این دهه آشنا شد‌ه‌اند.

وی در حاشیه همایش توجیهی ائمه جماعات مساجد محوری استان‌ تهران، افزود: در همایش توجیهی ائمه جماعات استان تهران، بیش از 280 نفر از ائمه جماعات مساجد محوری حضور دارند.

آقایی همچنین با اشاره به وجود دو هزار و 800 مسجد فعال در استان تهران گفت: این 280 امام جماعت 10 درصد ائمه جماعات استان تهران هستند كه مساجد آنها از موقعیت محلی مناسب برخوردار هستند یا مساجد آنها مسجد جامع منطقه محسوب می‌شود و یا برنامه‌ها و كانون‌های فعالی دارند و ما تلاش داریم برنامه‌های اصلی خود را در این مساجد شاخص برگزار كنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری‌های صورت گرفته برای 10 روز دهه تكریم مساجد، گفت: در سال‌های گذشته دهه غبارروبی مساجد برگزار و مساجد فقط از نظر فیزیكی تمیز می‌شدند اما از سال جاری برنامه‌های فرهنگی اضافه شده و این دهه به عنوان دهه تكریم مساجد برگزار می‌شود.

آقایی افزود: از ائمه جماعات خواسته شده است كه در هر یك از روزهای این دهه برنامه هایی در مسجد اجرا كنند. مثلا در روزی كه به نام 'مسجد، پایگاه نشر معارف اسلامی' از طلبه ها، دانشجویان، معلمان و مربیان قرآن در مساجد تجلیل كرده و فعالیت های آنان را معرفی كنند.

معاون فرهنگی مركز رسیدگی به امور مساجد برگزاری برنامه‌های مشاوره، شب شعر و نمایشگا‌ه‌ها بر اساس خلاقیت ائمه جماعات در برخی از مساجد را از دیگر برنامه های این دهه دانست.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مساجد هر استان در دو جمعه 23 و 30 تیر ماه منتهی به ماه مبارك رمضان، به ائمه جمعه سراسر كشور خبر داد و گفت: همایش دوهزار نفری ائمه جماعات تهران در آخرین روز دهه تكریم مساجد با حضور مسوولان عالی رتبه كشوری برگزار خواهد شد.

دهه تكریم مساجد از 20 تا 29 تیر مصادف با بیستم تا بیست و نهم شعبان در سراسر كشور برگزار می شود.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: باغ , دره عمیق و باریک , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: